söndag, oktober 11, 2009

Pringleschips

Idag har jag haft en super-segis-dag. Jag gick upp vid två. Hehe.
Men jag vaknade egentligen vid ca 10 och började titta på film. Benjamin Buttons otroliga liv.
Himlans vad bra den var!! Jag var helt fängslad av den trots att den var hela tre timmar lång!
Den handlar om en bebis som föds som gammal och blir yngre och yngre istället för att åldras. Brad Pitt hade huvudrollen, mmm :) Filmen rekommenderas absolut till den som råkar ha tre timmar över.

När jag hade stoppat i mig lite frukost sådär vid tresnåret och babblat med Samuel i telefon någon timme låg jag i soffan och tittade på träden. Jag var nästintill apatisk. Jag hade ingen ork eller lust till någonting!
Efter vad som kändes som timmar reste jag mig ändå upp och tog en buss till Netto för att köpa chips. Men dom hade inte de chipsen jag ville ha så jag tog mig en ordentlig promenad till Willys. På vägen hittade jag en mobiltelefon vid gräskanten. Jag svarade när den ringde och stämde träff med ägarna som skulle komma i en röd bil. Dom kom efter några minuter och var väldigt tacksamma och tack och tack och tack. Sedan ville dom ha mitt namn och adress så dom kunde ge mig en belöning.
Tänk vilken tur att jag låg hemma i soffan och blev jättsugen på chips och vilken tur att Netto inte hade de chipsen för annars hade jag aldrig gått på cykelvägen där mobilen låg!
Tur i oturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar