tisdag, december 02, 2008

Euphorbia pulcherrima


Idag är jag hemma från skolan och mår illa. Jag måste verkligen förbättra mina mat- och sovvanor...
Hur som helst har jag det väldigt trevligt i alla fall. Det snöar som bara busen och nu har det tom. börjat lägga sig på marken! Det är kolsvart ute och jag sitter och myser med ett stearinljus, en sömnig liten kisse och julmusik.
Mmm...

Jag kom dessutom att tänka på vad min 12-åriga kusin berättade för mig i söndags när vi var på julskyltningen i stan. Hon berättade att julstjärnorna egentligen är helt gröna men att man på något sätt färgar enstaka blad så att de ser trevligare ut. Jag tyckte det var jätteintressant!
Undrar om man skulle kunna göra dem i alla möjliga färger, lila till exempel! Eller himmelsblåa...
Jag längtar väldigt mycket tills julblommorna ska inhandlas för de luktar ju så himla gott. Speciellt julgranen såklart!

Nu ska ge mig in i ett lite läskigt projekt. Jag ska koka potatis! O.o
Jag tror det kommer gå dåligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar