söndag, december 07, 2008

Städa bör man annars dör man


Just nu sitter jag hemma hos mormor i Säffle och tittar på när mamma dammtorkar en kristallkrona. Mormor hejar på och bror gör det han jämt gör. Spelar WoW.
Jag har dammtorkat alla mormors bokhyllor, prydnadssaker och tavlor idag. Jag undrar egentligen VARFÖR?
Mamma säger (med falsettglad röst): "Nu ska vi hjälpa mormor att julstäda så det blir fiiiiint!"
Sedan flänger hon runt och dammsuger så vi nästan får tinnitus och dirigerar oss som om hon vore Hitler himself.
Mormor ska inte ens vara hemma på jul!!! Hon ska vara hos oss och hos moster.
VARFÖR MÅSTE VI STÄDA IHJÄL OSS HÄR DÅ?!
Jag vet ju att det kommer bli samma sak hemma hos oss nästa eller nästnästa helg. Fast värre såklart.

Nu trillade en kristall ner. Heja mamma. Sorry... Ers Nåd Städ-Hitler menade jag såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar