tisdag, september 15, 2009

Det mesta har regnat bort

Jag tror att vi snart får lägga till september som en sommarmånad. Det tycker jag är bra. Fast bada kan man ju inte förstås..

Jag är superduperförkyld. Kanske är nån svininfluensan light? Fast det sitter mest i näsan. Jag avverkar näsdukar snabbare än papperstugg! Tar snoret aldrig slut undrar man ju. Kanske är det så att när man är förkyld byts allt blod ut mot snor. Isåfall hugger jag av mig armen så det kan rinna ut.
Ikväll har jag spanska på universitetet. Det är ett spännande språk, vackert och inte alltför svårt känns det som. Det känns så naturligt att prata. Orden liksom virvlar runt i blodet och kroppen skriker: varför har du inte läst spanska tidigare!
Oh vad jag ljuger bra.
Men nu ska jag inte ljuga. Jag avskyr mina spanskalektioner på universitetet. Det är sent på kvällen, det är stora grupper, det är alldeles för intensivt och jag har dåligt tålamod vilket resulterar i att jag bara blir sur och frustrerad. That's it. Korten på bordet.
Jag står ut med kursen endast för att jag behöver studiebidraget.

Idag ska jag i alla fall träffa min kusin Linn som jag inte har sett sen Gustav Vasa invigde Vasaloppet. Vi ska ta en truddelutt på stan och det är väl den enda ljuspunkten på denna dag.
Solen skiner förstås, det är alltid uppskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar