onsdag, mars 11, 2009

Kom igen vårt kära Färjestad!


Idag var jag hemma från skolan med magknip. Det har varit en lugn och ganska skön dag med värmande sol. Jag gick ett varv runt huset och hittade snödroppar i rabatten. Då blev jag glad.
Sedan satt jag med katterna på altanen och njöt av solen.
Nu när det börjar bli mörkt och kväll är jag dock extremt uttråkad. Det brukar bli så när man bara går hemma och inte har någon att prata med på hela dagen.
Jag kan heller inte titta på hockeyn ikväll eftersom den inte sänds på "våra" kanaler... Ååh!
Jag tänkte därför att jag skulle ringa min vän Jennie och ta en lång promenad istället men sen kom jag på att hon är i Stockholm hela dagen med klassen. Världen är emot mig idag.
Egentligen borde jag sätta igång med psykologi-läxan men det känns alldeles för tråkigt faktiskt.
Är lite sugen på att måla om någonting...
Kanske blir att jag bakar cupcakes.
Eller rensar ut i strumpbyx-lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar