lördag, mars 28, 2009

"Nu blev dä kvälla"

Nu sitter jag här i mitt nedsläckta hus med endast datorn som ljuskälla. Det är lite mysigt skulle man väl kunna säga. I stan har kommunen släckt ned runt torget och kör på fackeltåg. Heja!

Idag har jag spenderat tio timmar på universitetet för att genomlida Högskoleprovet. Det var kämpigt kan jag lova men det känns samtidigt riktigt bra efteråt! Att det gick bättre än förväntat är ju dessutom ett trevligt plus i kanten.

Igår var en riktigt kulturell dag för mig och Millie. Vi började med att avfyra hejdundrande svenska-nationella-tal utan att svimma, spy eller gråta. Sen lagade vi mat i den curryiska (?) andan och begav oss till UNO för att uppleva lite folkmusik. Otroligt bra föreställning var det!
Klockan sju tog vi oss tillsammans med Maria till Scalateatern där vi skulle kolla in den bejublade Rocky Horror Show. Den höll absolut alla mina förväntningar och lite till! Musikaler i all sin ära men när man kombinerar det med ett gäng transvestiter då blir det något alldeles extra.
Kvällen avslutades med filmen Hairspray men vi somnade innan den var slut.
På natten drömde jag om århundradets krig med mig och Millie i spetsen. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar